2008-12-28

Farliga Statt i Växjö

Ett av mina favorithotell är Statt i Växjö. Men det är också det hotell som jag brukar kalla dödshotellet. På stadshotellet i Växjö, avled författaren, vissångaren och poeten Birger Sjöberg 43 år gammal 1929. På samma hotell avled operasångerskan Christina Nilsson, grevinnan Casa de Miranda i en ålder av 78 år 1921.

Att just detta hotell är farligt för kändisar påminns jag om när jag nu på morgonen läser Smålandsposten som låter berätta om en näsbiten artist som inte mår bra. Bakgrunden är att en så kallad kändis under annandagens natt fick sin näsa avbiten i samband med ett bråk på Statt i Växjö.

Det är konstigt vilka olika världar vi lever i. Jag sover ofta på hotellrum men är inte i närheten av incidenter där det föreligger risk att få näsan avbiten.

Vågar jag påstå att alkohol och andra droger är obra.

Aftonbladet, Expressen

Bloggar om

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha du, här nere i Småland kan det gå dramatiskt till ibland...

God fullbordan på år 2008 och en fint start på 2009 önskar jag dig!

Per Westberg sa...

Tack detsamma Annika
Det är nog lugnare i Lammhult.