2009-03-31

Di blåe hajar läget och kör med ideell sponsring


Fotbollsäsongen 2007 kunde man vara lite stolt över Bajens matchdräkt då man, i likhet med FC Barcelona, spelade med UNICEF:s emblem på bröstet. Men glädjen var kort och förra säsongen gjorde FINLUX entré på spelarnas bröst.

Roligare är det då att läsa att Malmö FF som första allsvenska fotbollsklubb nu börjar med så kallad ideell sponsring. De företag som sponsrar - ICA är först ut -accepterar att matchreklamen inte visar deras namn.
Nu återstår att se om "Star för life" verkligen får ökat stöd för sina projekt i Sydafrika. Star för life är ju inte någon folkrörelse direkt utan mer ett vällovligt projekt i de fina salongerna. Knappast något som engagerar MFF:s publik.
Om inte annat kan man också stödja fotbollsspelaren Lotta Schelins insamling till ett dass i Svenska kyrkans Fastekampanj. Klicka här

Bloggar om ,

1 kommentar:

Karin Amedé sa...

Jag har läst din blogg och tror det intresserar dig att UNICEFs kampanj För Varenda Unge pågår just nu.
Kampanjen belyser barns utsatta situation och vikten av att vi tillsammans kan förändra framtiden för varenda unge.
Visste du till exempel att:
- Över 300 000 barn tvingas vara soldater
- Att över en halv miljon barn köps och säljs som varor
- Att 158 miljoner barn tvingas att arbeta

Vad kan du göra?
På H&M, Apoteket och UNICEFS hemsida kan man köpa UNICEF- nålen som visar att just du kämpar för varenda unge.
Tillsammans kan vi göra en stor insats!
FÖR VARENDA UNGE!
Hör av dig till mig om du tycker det är intressant.