2009-03-22

Hadar Cars konterfej


2:e vice ordföranden i Stockholms stadsfullmäktige, förutvarande statsrådet, Hadar Cars (fp) har diskuterats i ett av mina blogginlägg. Jag är Bengt O. skyldig att publicera en bild på den distingerade Hadar Cars.
Samtidigt noterar jag att Lena Askling under rubriken Jublet har tystnat på Aftonbladets ledarsida skriver om Mona Sahlins koalitionsbygge. Bland annat berättar hon om hur Olof Palme släppte fram folkpartiregeringen 1978-79. I denna regering var Hadar Cars handelsminister.
Personligen tycker jag att den kortlivade minoritetsregeringen under Ola Ullsten är en av de tuffaste regeringar vi har haft. Folkpartiet lyckades hämta en enormt kompetent skara statsråd utanför riksdagen. Min favorit var kommunministern, folkskolläraren Bertil Hansson, född 1918.
Som kuriosa kan nämnas att Hadar Cars förekommer i Killinggängets film Fyra nyanser av brunt (2004) i form av en liten trägubbe.

Inga kommentarer: