2007-06-07

Vadå Paris

UPDATE: DN, Hotellarvtagerskan Paris Hilton fick på fredagen order om att inställa sig i fängelse igen för att avtjäna sitt straff.

"Paris utsläppt från fängelset" är SvD:s rubrik som låter berätta att den amerikanska skådespelerskan, sångerskan, fotomodellen och hotellarvtagerskan Paris Hilton släppts från sitt straff för rattonykterhet.

Jag begrep inte varför SvD skrev om Frankrikes huvudstad. Men nu förstår jag att man är bästa kompis med Paris Hilton. Annars använder man ju inte förnamn. Det är alltid lika roligt när folk kallar kändisar vid förnamn. Särskilt vanligt är det bland de som är engagerade i ett parti. Det är Fredrik hit och Mona dit. Larvigt. Tacka vet jag min kära kollega som år ut och år in kallar mig "Per Westberg" och inte "Per" som alla andra. Det är respektavstånd det :).

Om jag räknar rätt kommer Paris Hilton på sin höjd att ha knappa en procent av aktierna i Hiltonkedjan när farfar Barron och pappa Richard checkar ut. Det är förvisso värt en slant men är det verkligen rätt att kalla henne hotellarvtagerska?

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: