2008-02-28

Fy för Sören för Säljpunkten i Örebro

De senaste månaderna har jag vid flera tillfällen blivit uppringd av telefonförsäljare som haft ett öppet telefonnummer. "019" har det stått i displayen och jag har tyckt att det varit lite udda att man har ett exponerat telefonnummer. Säljarna har varit trevliga trots att de inte talat närkingska och naturligtvis är jag snäll mot dessa ambitiösa personer med ett egendomligt jobb.

I minnet noterar jag vilka företag som är deras uppdragsgivare för att sätta upp dem på svarta listan. Telefonmarketing är ett gissel och trots att man anmält sig till NIX-registret blir man uppringd frekvent av företag som man tidigare haft en affärsrelation till.

Nu läser jag i Nerikes Allehanda att chefen för Callcenterföretaget Säljpunkten i Örebro bommat lokelerna och dragit iväg med några av säljarnas löner.

Usch, fy. Bojkotta telemarketing.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med. är så trött på dem. Svarar inte på okända nummer längre... och jag är NIXad :-(