2008-02-03

von Holstein debatterar i bloggosfären


Det är alltid roligt och intressant när namnkunniga personer ger sig in på enskilda bloggar och kommenterar. Jag föreställer mig att detta är ett uttryck för att även vanligt folks bloggar kan spela en roll i debatten. Ett mycket intressant exempel på detta är JohanSvH som sannolikt är den riktige Johan Staël von Holstein. Entreprenören Johan SvH skrev den 15 januari i Metro och beklagade sig med rätt över att han blir påhoppad på Facebook där en grupp vid namn "Jag torkar stjärten med Johan Staël von Holsteins kolumner" startats.

Nu noterar jag att han kommenterat Calle Fridéns blogginlägg den 2 februari med rubriken: "Varför inte ta med någon som kan något?". Frågan gäller givetvis den omdiskuterade utnämningen av Johan Staël von Holstein till Statens Kultururråd. Johan skriver långa argumenterande kommentarer och mycket talar för att det verkligen är den äkta Johan Staël von Holstein som kompletterar sin gigantiska debattarena i media med att argumentera mot byggjobbaren Calle Fridén på UtsiktFrånEttTak - byggjobbarblogg.

Calle skriver initierat om både politik och kultur samtidigt som han med bilder berättar hur det går till att bygga hus. Calle tillhör dem som skriver lågmält men ändå vasst. Han tillhör inte den löjliga Facebookgrupp som Staël von Holstein skirver om. Men däremot har Calle startat den utmärkta Facebookgruppen "Träningsvärk - hur ont det gör, och vad man gör åt det!!!" som jag själv har gått med i. Han är också med i "AIK-gruppen" som jag av förklariga skäl inte är med i.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: