2006-04-23

Från paradis i Kalmar till snusk söder om söder

Frimurarhotellet i Kalmar är toppen
Natten till lördagen tillbringade jag på Frimurarhotellet i Kalmar, ett mycket trevligt familjehotell som jag av någon anledning inte upptäckt förut. Detta hotell blir det givna förstahandsvalet vid framtida besök i Kalmar.

Vid min sena ankomst var hotellet obemannat men man lyckades få mig att känna mig välkommen genom att ha ställt in ett par smörgåsar och ett stort glas juice i kylen. Rummet var luftigt med trägolv, kaklat duschrum och en möblering med sent artonhundratalsstuk.

På morgonen stod en fräsch frukost uppdukad för ett riktigt skrovmål. Allt var rent, snyggt och fyllt med stil.

Frimurarhotellet i Kalmar finns på ROKS lista "Boka porrfritt" - en bokningstjänst.

Och en korvmoj söder om söder serverar fekalt - äckligt
Motsatsen till Frimurarhotellet mötte jag i sluttampen på den långa resan hem på kvällen.

Vid bussen hem kände jag ett sug i magen. Tanken dök upp att ta en varm korv.

Jag kliver in på korvmojen men ingen kommer till kassan. Jag plingar några gånger på klockan och efter en stund hör jag ett välbekant ljud. Rasslet av toalettpapper, spolning, dunk i locket och sedan en dörr som öppnas.

Det är gentligen ganska absurbt att höra så här mycket men det som upprör mig är det jag inte hör. Jag hör inte någon vattenkran som öppnas vid handfatet. Ut kommer en yngre man som kommer fram till mig. Lite nonchalant sköljer han någon sekund händerna vid kassan.

Ett äckel fyller mig och jag utbrister: - Använder du inte tvål?

Ingen reaktion.

Jag upprepar min fråga men lite mer detaljerat (Undanhålles läsaren).

Då kommer svaret: - Om du vill kan jag ta tvål.

För mig blir det höger, vänster, om. Jag lämnar korvmojen och är inte längra hungrig.

Väl ute möter en korvmojsgäst upp och ger mig en uppmuntrande kommentar. Men flickan som stod efter mig i kön drog inte rätt slutsats. Hon handlade av fecesmannen i korvmojen.

Äckligt! Inte hade han mössa heller!


Inga kommentarer: