2006-04-12

Luleå kommun segar kring kulturarvet

Igår skrev jag med en ton av stolthet om vägskyltning av världsarvet. Jag njöt i morse när jag gled fram på Nynäsvägen. Jag gjorde också en kommentar om Kyrkstaden i Nederluleå.

Nu får jag reda på att Luleå kommun segar med att finansiera skyltningen.

Skärpning Luleå kommun. Ni har nycklar i ert stadsvapen och nyckeln till besökarna kan var dessa skyltar. Visst skall ni ha de fina skyltarna och visa stolthet över ert kulturarv.

Det är bara för gatuchefen att ringa nedanstående leverantörer. Vägverket fixar montering. Jag räknar med att göra en okulärbesiktning av utfört arbete innan årsskiftet. Till stadsarkitekten säger jag att skyltarnas färg matchar den rostbruna färgen på malmvagnarna till och från SSAB.

Skyltar & Märken i Huddinge
Meag Genevad

Jag rekommenderar Meag Genevad som försett mig med skylten "Harar äga inte tillträde i rabatten". Den har stått i min trädgård sedan 1990 och är fortfarande lika fräsch. Inga harar har heller synts till.

Inga kommentarer: