2007-09-01

Kyrkoordnaren flyttar till Göteborg

Kyrkoordnaren har flyttat till Göteborg och har blivit en go gubbe. Åtminstone om man får tro positionsbestämingen genom IP-numret. Att jag fortfarande sitter uppkopplad i Handen spelar mindre roll.

Nu ska jag bli betydligt mer skämtsam i mina inlägg, Bajen lämnas för skriverier om GAIS och iaktagelser från Medborgaplatsen får ge vika för händelserna vid Frölunda torg.

Hur som helst. Internetförbindelsen har nu blivit mycket snabbare och kommit upp i den hastighet jag betalar för. Månne detta bero på att luften är mycket friskare vid Sveriges framsida.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det friskt och skönt vid en riktigt havskust? Jag som är bördig från Uddevalla saknar fortfarande den svala brisen från ett saltrikt hav.

Nu får man trösta sig med en liten fläkt från Norasjön ;-)

Snart Bond i Nora.......

Per Westberg sa...

Nu blåser havets friska vind ifrån sydväst
Och smeker ljuvligt sjömans kind av alla vindar bäst!
Till havs, till storms, du djärva jakt,
Till storms, till havs, var man på vakt,
Till havs!

Anonym sa...

På ändlös led är livet fritt, ej trivdes tvång

När havet sjunger, grönt och vitt, sin höga
frihetssång

Till havs, till storms, du djärva jakt

Till storms, till havs, var man på vakt

Till havs!

Anonym sa...

Jag har ett svagt minne av att du lovade höra av dig när du besökte framsidan nästa gång.....hörde inget... :(

Per Westberg sa...

Jag längtar efter dig Alfred och så Kaj förståss. Jag måste snart åka till Göteborg. Tyvärr hinnar jag nog inte med Bok & Bibliotek i år.

När ska vi turnera på öar i Medelhavet

Anonym sa...

Det tycks som om entusiasmen för turnerandet på Medelhavsöar ligger för fäfot. Turnerandet har blivit en "turn-off".

Såg förresten att du var citerad på kulturbloggen.com, med epitetet "präst". Det borde du å det bestämdaste dementera!