2007-09-04

Vart tog den vinröda skon vägen

I dag var det riktigt ruggigt i Uppsala. Det är alltså hög tid att se över höstgarderoben. Jag har alltid hållit mig med minst ett par vinröda skor. De som jag har nu är av märket Ecco och de är väldigt snygga eftersom de ofta träffat den bordeauxfärgade skoputsen. Nu är det dock så att de havererat undertill och står i tur för utrangering.

Jag ger mig därför ut på en tur i skobutikerna och blir besviken. Svarta och bruna skor finns på hyllorna men vinröda skor saknas.

Vad ska jag göra?

Dels vill jag ha ett par rejäla bordeauxfärgade pjuck utan missprydande sömmar på ovansidan och dels vill jag ha ett par klassiska penny loafers. Snart ska jag ha gröna, beiga och brunaktiga byxor. Det går knappast att ha svarta skor till dessa färger. Tyvärr är jag skeptisk till bruna skor förutom de bruna Timberland seglarskorna. Men det är lite för leisure till kavaj och kostym.

Stora problem. Nja knappast. Men ändå.

Andra bloggar om:



2 kommentarer:

Jämtlandstösen sa...

Fast passar bordeauxfärgade skor till gröna byxor? ;-)

Per Westberg sa...

Jodå. Mörkgröna byxor som är åt det bruna hållet.