2008-03-21

En åsna bakom ratten


Igår träffade jag en pensionär i 70-årsåldern med den goda egenskapen att äga en smula naiv spontanitet. Hon tittade på min bil och frågade:

-Är det Du som är åsnan?
Jag gav henne en föreläsning om att spanjorer har en tjur på sina bilar medan katalanerna har en åsna. Tyskar har en älg tror jag. Barack Obama och Hillary Clinton borde ha en åsna eftersom det är Demokraterna partisymbol. Själv skulle jag vilja ha ett Hammarbymärket men jag får vänta till nästa bil. Den har laminerat glas i alla rutor.

Den roliga damen drog därefter en skämtvits som jag inte förstod:
-Vet Du vad det är för skillnad på en snigel och en BMW? ????
- Snigeln har slem utanpå och BMW:n har slem inuti.
Slutligen drog hon en fräckis. Men den har jag glömt.
-Vi är pensionärer från Ekerö sa damen och hoppade in i sin S80.

Inga kommentarer: