2007-08-13

Var brann båtarna?

Två båtar vid Västra kanalvägen i skånska Höllviken började brinna på måndagskvällen skriver DN. Sydsvenskan låter dock berätta att båtarna brann vid Östra Kanalvägen.

Själv skulle jag säga att båtarna brann vid Falsterbo kanals norra eller södra ände. Eller var branden i Falsterbo kanal? Alternativt Falsterbo kanal vid Höllviken eller Falsterbo kanal vid Kämpingeviken. Nåväl. Kanalen är 1,6 kilometer lång och räddningstjänsten finns på båda sidor av kanalen.



UPDATE: Svenska Dagbladet fattar grejen och använder sig av TT Malmös telegram som säger att båtbranden ägt rum i Falsterbokanalen.

Tyvärr har två personer fått lättare brännskador.

3 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Av bilderna i Sydsvenskan att döma var det väl mitt i kanalen någonstans. Eftersom de hade en fotograf med lokalkännedom där kanske de borde ha rätt vad gäller sidan av kanalen.
Å andra sidan, vem bryr sig? Egentligen.

Per Westberg sa...

Dem "å andra sidan" bryr sig :-)

Nej. Ingen vettig människa bryr sig. Möjligen brydde sig räddningstjänsten under utryckningen.

Men det är alltid lite kul att excellera i lokalkännedom när man är 60 mil bort.

Och visst är det på östra sidan. Ljunghusen syns ju i bakgrunden och sjömärket för insegling söderifrån.

Jah Hollis sa...

Jag insåg det efteråt, men det där med "å andra sidan" var en oavsiktlig vits. Och jag brukar själv hacka på Sydis fastän jag bor nästan granne med dom.