2007-07-07

Sommar med Peter Martinsson

Tillbaka i Sverige.

Men en väska med min egen smutstvätt och tandborste är enligt bagageservicen på Arlanda kvar på Island. I min fantasi tror jag att personalen på U.S Customs and Borderprotection (för övrigt mycket korrekt och trevlig personal) på Kennedy Airport i New York hittade kanske backupbandet jag förvarade i ytterfacket. Det kan ju verka lite mystiskt och då bad man kanske någon kvarvarande CIA-personal på den sedan ett år nedlagda Keflavikbasen ta en kopia för senare analys. Men i själva verket var det bara en gammal backup på ekonomisystemet på jobbet som råkade hamna i incheckat bagage.

Nu tillhör jag dock dem som inte tycker att man ska skämta om säkerheten på flyg och tycker att det är bra att amerikanarna lägger en hög säkerhetsnivå. Dilbas så kallade skämt i veckan ger jag ingenting för. Dumt, plumpt, puerilt, ansvarslöst och dåligt. Läs mer i SvD.

Nåväl nu kan man börja lyssna på några sommarprogram. Jag väljer diplomaten, professorn och författaren Sture Linnér, 90 år, med sändning den 11 juli och skådespelerska Lena Ohlin den 29 juli.

Mest ser jag fram emot att få lyssna till lyssnarnas egen sommarvärd Peter Martinsson måndagen den 16 juli. Klicka på denna länk och lyssna på hans inledning så blir du biten att lyssna till hel programmet. Om man får tro SvD kommer Peter Martinssons musikval inte heller att vara helt fel.

SR:s presentation av Peter Martinsson

Lyssna till Peter Martinssons inledning

Peter Martinssons Sommarprogram sänds i P 1 den 16 juli klockan 13.05.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: