2007-02-24

Flicka från Backafall googlar

På en timme har jag på denna blogg fått över 200 träffar från läsare som sökt textfrasen "Flicka från Backafall" på Google. Det är fullständigt otroligt. Varför just nu detta intresse för Gabriel Jönssons vackra text? Den som söker finner artikeln Whisky från Backafall.

Då slår det mig en liten anekdot som Aftonbladets ledarskribent Mats Engström berättade om bloggaren och socialdemokraten Enn Kokk. Enn Kokk hade en lördagsförmiddag fått total anstormning på sin blogg och hittat förklaringen - En fråga på Melodikrysset på SR P4.

Jag får nu försöka lyssna på reprisen och höra om det var någon fråga om Flicka från Backafall.
Luften är kryddad av tusende salvor men jag ger bort dem varendaste en mot att få vandra bland Backafalls malvor allt medan månen går vakt över Hven
Andra bloggar om:

2 kommentarer:

carina sa...

Jomenvisst var det en fråga på Melodikrysset i morse som handlade om Flickan från Backafall.
Dubbelfråga angående platsen i titeln och insekten i texten...

Per Westberg sa...

Platsen. Det kan vara lite svårt. Ön heter ju Ven men stavas i sången med den gamla stavningen, Hven. Och församlingen på Ven heter (egentligen hette) S:t Ibb. Insekten hade jag ingen aning om men såg nu att det var ollonborre eller ollonborr som man säger i texten.