2007-05-03

Ey len - Latin Kings och cykel på köpet

DN skriver att Latin Kings lagt av. Jag trodde att de slutat för länge sedan och att de fått en cykel på köpet. Men i ärlighetens namn är jag glad över att ha lyssnat ganska mycket på Dogge och hans kamrater.

Uppgifterna om bandet är hämtade ur en intervju med nöjessajten Djungeltrumman. – Vi har lagt ner Latin Kings. Jag har hållit på med musik i tjugo år så jag kände att det var dags att lägga micken på hyllan, säger Dogge Doggelito.

Men tyvärr lämnar Djungeltrumman den stora frågan öppen. -Vad ska Dogge göra. Han är ju rätt driftig tror jag.

Dock visar Dogge i intervjun prov på sin genialitet:
Jag är född i Sverige och mamma heter Birgitta. Samma familjesituation som kungabarnen men jag tror att folk anser dem vara mer svenska än mig. Det är farligt för Sverige att inte ta vara på erfarenheterna i skuggan av betongen. Barnen i förorten ska vara lika stolta som andra barn när svenska flaggan hissas.

Kanonbra och träffsäker kommentar.

Intervjun med Dogge på Djungeltrumman

Inga kommentarer: