2007-05-03

Scandic backar

Scandic kommer att behålla biblarna på hotellrummen rapporterar Dagen.

Scandics nytillträdde vd Frank Fiskers både försvarar och kritiserar det tidigare beslutet angående biblarna på rummet som en praktisk fråga med syftet att förenkla. -Men det fanns egentligen som jag ser det inga god skäl att ta bort dem, skriver Fiskers i ett brev.

Snacka om att ha ställt till det.

Man plockar bort Gideoniternas biblar och får igång en häftig debatt kopplad till porren. Nu backar man från det ena men reder givetvis inte ut kritiken om porrdistribution trots år av protester från gäster, personal, företag, organisationer och myndigheter.

Det är bra att Scandic nu kommer att bredda sitt sortiment av heliga skrifter och att de finns tillgängliga i receptionen. Jag tänker precis som Kyrkans Tidnings chefredaktör, Dag Tuvelius. Lägg ut filmer i receptionen.

Själv bokade jag alldeles nyss hotell på söndag i Skövde. Det blev inte mitt gamla stamlocus Scandic Billingen. I stället valde jag nytt hotell - Majoren. Men helst hade jag bott på Best Western Knistad Kurs och konferens. Men eftersom jag inte har bil med mig är Knistad inget realistiskt alternativ vid denna övernattning.

SvD, Scandic backar om bibeln

2 kommentarer:

Anonym sa...

å dessa biblar fram och tillbaka!

Ska till london snart och kommer givetvis rapportera om det låg en bibel på rummet eller inte!

Ha det kalas :-)

Per Westberg sa...

London - Skövde. Undrar var det är kalas.