2007-07-05

Kyrkoordnaren censureras

De senaste veckorna har jag bott på en del hotell i USA kopplade till Hiltonsfären. I lobbyn står en dator fri att använda för gästerna. Men lite förvånad blir jag när jag försöker ta mig in på http://www.kyrkoordnaren.se/.

Ett stort meddelande dyker upp som säger att bloggen är spärrad eftersom den har olämpligt innehåll för minderåriga.

Förklaringen är att min blogg innehåller texten: SIEG HEIL.

Läs min censurerade text med rapportering från Nationaldagen. Roligast och sorgligast denna vecka.

Men egentligen är det bra att Hilton har sådan här filter. På Internetcaféerna i New York går det bättre.

Andra bloggar om:

4 kommentarer:

kyrksyster sa...

Jag som nästan hoppats att det var för att fr Hilton nämndes nånstans...

Per Westberg sa...

Nej så bra var det inte. Frågan är hur hon egentligen påverkar varumärket Hilton. Antagligen positivt trots alla eskapader.

JAg har dock hört på amerikansk radio att hon faktiskt har egna nkomster som vida överstiger hennes något utsvävande leverne.

Anonym sa...

Är det bra att de har censurfilter på hotellet? Så att deras gäster inte kan läsa nazistsajter - men inte heller antinazistsajter? RFSL och motsvarande kommer man säkert inte åt heller, det brukar kategoriseras som "sex" eller "adult content". Kan inte Hiltons gäster tänka själva?

Per Westberg sa...

Man säger att innehållet kan vara olämpligt för underåriga. I vilken mån underåriga ockuperar businessrummen vet jag inte.