2006-10-07

Russen på Lojsta hed

Gotlands tidningar uppdaterar oss i dag på läget kring dispensen från ligghall för russen på Lojsta hed.
Länk till Gotlands tidningar

Jag tillhör dem som försvarar Djurskyddsmyndighetens principiella ställningstaganden om hästhållning. Jag väntar därför med spänning på om myndigheten kommer att bevilja dispens från kravet på ligghall vid utegångsdriften i russavelsparken Lojsta hed på Gotland. Jag tror nämligen att just dessa hästar har det ganska bra. Men den kritiska frågan just nu handlar om den daglgia tillsynen.

Om Djuskyddsmyndigheten har jag tidigare skrivit:
2 juni, Vem har intresse att hetsa mot Djurskyddsmyndigheten
6 juni,Lena Askling om Djurskyddsmyndigheten


Om ensamma hästar har jag skrivit den 5 maj:
Hästar ska ha kompisar och Göran Hägglund borde åka till Danmark

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: