2008-07-02

Glasögonchocken på Skansen

Nästa vecka ska jag hämta mina nya Hugo Bossglasögon. Modehuset Hugo Boss sydde under andra världskriget den svarta SS-uniformen men det är de förlåtna.

Men efter att ha sett Peter Jöback ta upp "Samborrombom en liten by förutan gata" (Fritiof och Carmencita) igår ångrade jag mig plötsligt. Nu kan jag ta fram mina gamla brillor från gymnasiet (anno 1976).

-Du ser ut som Ugglan Helge i tv-klassikern "Från A till Ö" kommenterade den morgonpigga kollegan som tog bilden i min 1976-outfit.

I Expressen fick Dahlgren & Jöback en överstruken geting av 41,2 procent av läsarna som röstat. Men de kan inte ha sett Jöbacks glasögon.

Aftonbladet, Peter och Eva firar med kyss

Bloggar om ,

2 kommentarer:

Karin sa...

Riktigt snyggt! :)

Per Westberg sa...

Man är väl inne. Idag ska jag köpa röda byxor. Det hade Magnus Uggla på scenen igår.