Jätteroligt att Dagen och Frälsningsarmén tog hem titeln "Årets varumärke i Almedalen" genom sin "(g) som i Gud".
Det blev för övrigt kanon med Svenska kyrkans aktiviteter. Att domkyrkan var nästan fullsatt när Mona Sahlin intervjuades var kanske inte oväntat men det är förunderligt och roligt att nästan alla tog emot nattvarden under Nikodemusmässan.
I höst kommer Svenska kyrkan att vara mycket synlig i miljödebatten och under Gotlandskvällen i Biskopsgården var det uppenbart ett stort intresse på detta område från många politiker.
Bra jobbat Visby stift och Visby domkyrkoförsamling.
PR-byrån Westander gav ett hedersomnämnande till Svenska Kyrkan som snabbt organiserade en mänsklig mur med ryggen mot Nationaldemokraterna. Jag skrev själv om detta i tisdags.
1 kommentar:
Frälsningsarmén använde (g) som i Gud även förra året. Jag tycker att den är briljant; uppenbarligen många andra också.
Skicka en kommentar