2008-07-13

Lars Ohly tillbaka som tågmästare


De har ingen iPhone 3G. Det har jag, tänkte jag strax efter midnatt i torsdags när jag tog denna vackra bild över Stureplan från taket på Telias huvudkontor. Å andra sidan var det nog också få där nere i vimlet som hade en Volvo V70 parkerad på Valhallavägen. Fast på det hela taget är det nog vanligt hyggligt folk som sitter på Sturehof.

Nu har det, enligt SvD, tydligen chartrats ett tåg av folkets järnväg - SJ - där man för biljettpriser på upp till 15 000 kronor kan ta sig med några Stureplansmänniskor ner till festande i Båstad. Om dessa tåg går i tid förtäljer inte historien. Annars har SJ problem med att hålla tiden. (Läs här)

Om jag var turfördelare på SJ skulle jag sätta Lars Ohly som tågmästare på det tåget. Han verkar ju väldigt ensam i politiken och någon regering lär han inte hamna i. Men på Stureplanståget skulle han göra nytta och reta en och annan. Om de nu vet vem han är.

Även Aftonbladet skriver om Stureplans detachement i norra Skåne
Helsingborgs Dagblad skriver om soloartisten Lars Ohly , SvD, Sydsvenskan, DN

Bloggar om , ,

Inga kommentarer: