2007-03-13

Stockholm versus Hälsingland

Hammarby möter Edsbyn i bandyfinalen på Studenternas i Uppsala nu på söndag. Eftersom Bajen har dålig ekonomi vore det inte mer än rätt att söder bröder får åka hem till Stockholm med guld.

Jag såg idag att man stängt av frysaggregatet till den lilla skridskobanan på Medborgarplatsen. Nu bör gatukontoret vrida på strömmen igen så att det finns lite is när stockholmarna firar sin första bandyseger på 99 år. 1908 var det Djurgårdens IF som vann bandysegern och om man rör sig utanför tullarna kan man konstatera att AIK vann bandyfinalen 1931, 1914 och 1909.

Men jag är fullt medveten om att de senaste dagarnas värmebölja gör det svårt att få is.

Andra bloggar om: ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låt oss hoppas att det går att ordna is trots den varma temperaturen.

Jag har en utmaning till dig, gå in på min blogg och titta.......

Germunds Blog sa...

Präglad av en uppväxt i centrum av bandybältet, med ungefär lika långt till Bollnäs, Edsbyn, Ljusdal och Broberg, håller jag tummarna för Edsbyn. Själv är jag inbokad på en biljardmatch. Eventuellt ställer vi in biljarden för bandy.

Per Westberg sa...

Nu är isen okej på Medborgarplatsen.

Germund bör inte ställa in biljarden. Det är inte roligt att se Edsbyn däcka i Uppsala.

Anonym sa...

Låt oss hoppas att SM-guldet som så länge har varit på väg till Stockholm Söder äntligen når målet! Nästa fajt för huvudstadens bandystolthet blir att ordna upp ekonomin - det ska gå att vinna den också.