2007-04-10

1-1 är helt okej

Hammarby började ikväll fotbollssäsongen borta på Ullevi i Göteborg i möte mot GAIS. Eftersom jag är orolig för Hammarbys förmåga denna säsong tog jag mig till att låsa in mig på lokal i Hammarby sjöstad och förbereda ett sammanträde nu på torsdag. Denna procedur minskade risken att nås av matchrapporter.

Slutresultatet blev 1-1 och det känns, trots allt, bra.

Göteborgspostens snabbreferat är underbart kärnfullt:
Redan efter 10 minuter kunde Hammarbys Sebastian Castro Tello sätta 1-0 till
bortalaget. Skottet tog turligt på en försvarare och lurade Dime Jankulovksi i Gais mål.I slutet av första halvlek kvitterade Gais islänning Johann Gudmundsson med ett lågt, välplacerat skott från halvdålig vinkel.

Själv åker jag till Ullevi med en kollega på tisdag. Det blir föreläsningar på Ullevis fina konferensanläggningar och jag ser fram mot att sitta på läktaren och äta glass i vårsolen.

SvD, I kväll ska ett ”nytt” Hammarby visa musklerna
Sportbladet, Tuff match mellan Hammarby och GAIS
DN, Chockad att jag var med

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: