2007-04-23

Jakobsson sänkte Leijonborg

Dataintrånget är naturligtvis det som fällde Leijonborg. Den inre kärnan anser uppenbarligen att han inte haft tillräcklig integritet i förhållande till den förre partisekreteraren Johan Jakobsson.

Idag samtalade jag med en folkpartist som öppenhjärtigt uttalade att hon ville se Johan Persson eller Cecilia Malmström som efterträdare till Lars Leijonborg. -Blir det Jan Björklund går jag ur partiet, fullföljde hon.

Nåväl. I somras träffade jag en synnerligen aktiv socialdemokrat som uttalade att hon minsann skulle gå ur partiet om Mona Sahlin blev partiledare. I förra veckan såg jag denna politiker i ett häftigt försvar av sin nya partiledare.

Det är bra att man kan ändra sig.

SvD, Leijonborg avgår i höst

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar Cecilia. Men allra, allra helt vill jag ha Birgitta Ohlsson som partiledare *drömmer och hoppas*

Per Westberg sa...

Birgitta Ohlsson är från Tokarp och det kan naturligtvis utnyttjas av tråkiga skämtare.

Cecilia Malmström blir nog bra.