2007-04-14

Grattis till Söder bröder

Så roligt att Hammarby spöade Trelleborg med 3-0 på Söderstadion idag. Själv låg jag på en stenhäll i solskenet och lyssnade på Sportradion. Antagligen slumrade jag till ibland men jag minns tydligt att radions referent berättade att Trelleborgs klack kom till Söderstadion i en buss. Det verkar lite tunt tycker jag. Nu läser jag dock i SvD att Trelleborg kanske inte är de tuffaste motståndarna. Trelleborg tangerade idag ett föga hedersamt rekord som tidigare innehaft av den dalsländska klubben Billingsfors IK. 1946/47 genomförde detta lag en verklig kalkonsäsong i allsvenskan då man bara lyckades spela tre oavgjorda matcher på 22 omgångar. Säga vad man vill om Trelleborg men palmer på gatorna har de. Det har vi varken på söder eller i Billingsfors.

Ett tråkigt inslag lär ha föregått matchen när Hammarbyfans tillsammans med autonoma grupper attackerade en samling av nazister i Solna. Sådant bus är oacceptabelt.

Inga kommentarer: